Africa: Blocked in Europe, ‘Russia Today’ is eyeing West Africa

On Eutelsat’s airwaves, Russia Today (RT) has been banned from screens ever since the European Union (EU) put an embargo, which also targets the Sputnik channel, in force on 2 March. According to our information, several members of the Paris-based newsroom’s management team of this powerful medium, which has about 100 employees, are now considering moving operations to West Africa.

Written by admin